Returnering / ombytning / reklamation

OBS: Grundet sommerferie vil returpakker, som er modtaget senere end fredag d. 1/7-22 først blive behandlet fra onsdag d. 13/7-22.

Returnering

Vi accepterer returvarer hvis:

  • Varen sendes retur inden for 30 dage efter du har modtaget den
  • Varen er i original stand og ikke er brugt. Varen må selvfølgelig gerne være prøvet, men ikke have brugstegn.
 

Sådan gør du:

  • Køb returlabel hos os her til 49 kr via PostNord
  • Print returlabel og returseddel
  • Udfyld returseddel og kom den i pakken sammen med dine varer
  • Luk pakken og aflever den hos PostNord (husk kvittering)

Vi anbefaler, at du pakker dine varer forsvarligt, så de ikke tager skade under levering, da du har ansvaret for, de når frem til os i god stand.

Evena afhenter ikke returpakker der er sendt til pakkeshops eller med DAO. Vi accepterer kun returpakker leveret til døren. 

Refundering:

Behandlingstiden på returpakker er op til 2 uger. Du vil modtage en mail, så snart vi har behandlet din returnering, og herefter vil der gå 2-7 hverdage før pengene er overført til din konto. Vi kan kun tilbagebetale pengene via den valgte betalingsmetode.

Uafhentede pakker i pakkeshops:

Der fratrækkes et håndteringsgebyr på 49 kr ved pakker, der ikke afhentes hos udleveringsstedet inden tidsfristen og derved returneres til Evena. 

Ombytning:

Hvis du ønsker at ombytte en vare giver vi fri fragt på den nye bestilling. Du skal blot købe returfragt (købes her) og lave en ny ordre. Kontakt kundeservice på kundeservice@evena.dk med dit nye ordrenummer for at få fragten tilbagebetalt.

OBS: Fri fragt gælder kun på levering til pakkeshops.

 

Reklamation

Vi tilbyder 2 års reklamationsret på alle vores varer i henhold til købeloven. Reklamationsretten kan anvendes hvis varen indeholder fabrikationsfejl, er defekt eller har mangler på købstidspunktet.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Vi anbefaler altid, at du husker at passe godt på dine smykker, så du undgår slitage. Læs vores guide til vedligeholdelse af smykker.

Sådan gør du:

  • Skriv en mail til kundeservice@evena.dk med “reklamation” i emnefeltet.
  • Forklar hvordan fejlen er opstået, og påvis fejlen via billed- eller videodokumentation.
  • Oplys dit ordrenummer i mailen og send den herefter.

Vi vil herefter vurdere om din vare skal ombyttes, repareres eller om du skal have et afslag i prisen. Hver enkelt sag behandles individuelt, og løsningen vil derfor afhænge af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen på produktet. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt og senest indenfor to 2 måneder efter at fejlen er opdaget.