Returnering / ombytning / reklamation

Returnering

Vi accepterer returvarer hvis:

  • Varen sendes retur inden for 30 dage efter den er modtaget
  • Varen er i original stand og ikke er brugt. Varen må selvfølgelig gerne være prøvet men ikke have brugstegn.
  • Har du modtaget en defekt vare, skal du først kontakte os. Vi dækker ikke fragtomkostninger medmindre det er aftalt.
 

Sådan gør du:

Du kan vælge mellem to returmetoder, når du ønsker at returnere hos Evena:
1) Få pengene retur – Returfragt koster 49,00 DKK: Vælg returmetode 1
2) Modtag et tilgodebevis* – Returfragt er gratis: Vælg returmetode 2

Ønsker du at returnere varer fra forskellige ordrer? Blot noter ordrenummer, produktnavn og returårsag manuelt på retursedlen.

OBS: Du kan ikke ændre returmetode efter din retur er registreret.

Vi anbefaler, at du pakker dine varer forsvarligt, så de ikke tager skade under levering, da du har ansvaret for, de når frem til os i god stand. Husk at få kvittering når du indleverer pakken – så er du forsikret, hvis din pakke bliver væk. 

Evena afhenter ikke returpakker der er sendt til pakkeshops eller med DAO. Vi accepterer kun returpakker leveret til døren.

*Om tilgodebevis: Du modtager et tilgodebevis tilsvarende det beløb, du har købt varer for. Returnerer du efterfølgende varer betalt med tilgodebeviset, vil pengene IKKE blive udbetalt. I stedet vil du modtage et nyt tilgodebevis tilsvarende det beløb du har returneret varer for. Du kan dog kun få 1x gratis returfragt pr. ordre – efterfølgende vil der blive fratrukket 49 kr fra tilgodebevis. 

Refundering:

Behandlingstiden på returpakker er op til 2 uger. Du vil modtage en mail, så snart vi har behandlet din returnering, og herefter vil der gå 2-7 hverdage før pengene er overført til din konto. Vi kan kun tilbagebetale pengene via den valgte betalingsmetode.

Gaveindpakning refunderes ikke.

Uafhentede pakker i pakkeshops:

Der fratrækkes et håndteringsgebyr på 49 kr ved pakker, der ikke afhentes hos udleveringsstedet inden tidsfristen og derved returneres til Evena.

Ombytning

Ved ombytning skal du selv returnere den gamle ordre og foretage en ny ordre.

Du kan dog vælge at modtage et tilgodebevis, og derved få gratis returfragt. Læs hvordan øverst på siden i afsnittet ‘Returnering’.

Reklamation

Vi tilbyder 2 års reklamationsret på alle vores varer i henhold til købeloven. Reklamationsretten kan anvendes hvis varen indeholder fabrikationsfejl, er defekt eller har mangler på købstidspunktet.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Vi anbefaler altid, at du husker at passe godt på dine smykker, så du undgår slitage. Læs vores guide til vedligeholdelse af smykker.

Sådan gør du:

  • Skriv en mail til kundeservice@evena.dk med “reklamation” i emnefeltet.
  • Forklar hvordan fejlen er opstået, og påvis fejlen via billed- eller videodokumentation.
  • Oplys dit ordrenummer i mailen og send den herefter.

Vi vil herefter vurdere om din vare skal ombyttes, repareres eller om du skal have et afslag i prisen. Hver enkelt sag behandles individuelt, og løsningen vil derfor afhænge af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen på produktet. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt og senest indenfor to 2 måneder efter at fejlen er opdaget.